Saturday, November 26, 2011

Άνευ σχολίων…


 Δεν χρειάζονται πολλές κουβέντες. Παρά μόνο η επισήμανση του σεβασμού μου σε όλα ανεξαιρέτως τα θεσμικά όργανα και στις αποφάσεις τους. Η σκληρή δουλειά εκ μέρους μου προσδοκώ ότι θα πείσει ξανά και τους πιο αυστηρούς μου επικριτές…
 
 
 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
 
 
 
Η Επιτροπή Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας εξέτασε παράπονο (17/19/10/2011) για λογοκλοπή από το δημοσιογράφο Χρύσανθο Τσουρούλη.
 
Το παράπονο υποβλήθηκε από την Ενωση Συντακτών Κύπρου και δύο πολίτες ύστερα από ολοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Χαραυγής», το οποίο παρέθεσε 9 περιπτώσεις, κατά τις οποίες ο κ. Τσουρούλης, αντέγραψε αποσπάσματα άρθρων του Ελληνα δημοσιογράφου Γιάννη Πρετεντέρη, που δημοσιεύθηκαν σε διάφορες ημερομηνίες στο «Βήμα» των Αθηνών και αφού τα τροποποίησε και τα προσάρμοσε στην Κυπριακή πραγματικότητα, τα ανήρτησε στον προσωπικό του ιστιότοπο στην ιστοσελίδα www.sigmalive.com, παρουσιάζοντάς τα ως δικά του.
 
Παραθέτοντας γραπτώς τις θέσεις του σε επιστολή-απολογία προς την Επιτροπή, ο κ.Τσουρούλης παραδέχθηκε ότι σε πολλές δημοσιεύσεις, σε blog το οποίο χειρίζεται προσωπικά, είχε  προβεί σε αναδημοσίευση άρθρων του κ. Πρετεντέρη, τα οποία είχε  προσαρμόσει στα Κυπριακά δεδομένα χωρίς να αποκαλύψει το συγγραφέα/δημιουργό και ιδιοκτήτη τους, παραδεχόμενος ότι το γεγονός αυτό παραβιάζει τον Κώδικα Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας και συγκεκριμένα  τις πρόνοιες του άρθρου 7.
 
Ο κ Τσουρούλης ανέφερε ότι η ενέργειά του αποτελούσε σοβαρό λάθος για το οποίο εξέφρασε απολογία και μεταμέλεια,  βεβαιώνοντας πως θα υπηρετήσει το λειτούργημα του Δημοσιογράφου με περισσότερη υπευθυνότητα και σεβασμό προς το κοινό και προς τους συναδέλφους του.
 
Με βάση τα ενώπιόν της στοιχεία και την παραδοχή του κ. Τσουρούλη, η Επιτροπή διαπίστωσε τη διάπραξη λογοκλοπής, κατά παράβαση των προνοιών του άρθρου 7 του Κώδικα Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας, το οποίο ορίζει ότι:
 
«Τα Μ.Μ.Ε. και οι λειτουργοί σέβονται και εφαρμόζουν το εκάστοτε ισχύον Δίκαιο και συμβάσεις που αφορούν στην προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας. Εκεί που επιτρέπεται, η αναδημοσίευση από άλλη πηγή γίνεται με σεβασμό προς το συγγραφέα/δημιουργό ή τον ιδιοκτήτη. Τα Μ.Μ.Ε. και οι λειτουργοί των υποχρεούνται να αναφέρουν την προέλευση».
 
Λαμβάνοντας υπόψη την παραδοχή, μεταμέλεια και απολογία του κ. Τσουρούλη, η Επιτροπή αποφάσισε να συστήσει στον κ. Τσουρούλη:
 
1. Αποφυγή της επανάληψης παρόμοιου φαινομένου στο μέλλον.
 
2. Την ανάρτηση αυτούσιας της ανακοίνωσης της Επιτροπής στον προσωπικό του ιστότοπο, καθώς και της δικής του επιστολής του προς την Επιτροπή.
 
Η Επιτροπή αποφάσισε επίσης δημοσιοποίηση της απόφασής της με βάση τη σχετική διάταξη του Κώδικα.
 
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
 
25/11/2011
 
 
 
*************************************************************
 
 
 
Έντιμε Πρόεδρε,
 
 
Θέμα: Παράπονο ΕΣΚ/Εφημερίδας «Χαραυγής»/Πολιτών
 
Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα επιθυμώ να σας πληροφορήσω πως έχει περιέλθει στη γνώση και αντίληψη μου η επιστολή σας ημερομηνίας 21.10.2011 καθώς και το συνημμένο δημοσίευμα της εφημερίδας «Χαραυγής» και επιθυμώ να σας πληροφορήσω τ’ ακόλουθα:
 
 
1.Στην επιστολή επισυνάπτεται δημοσίευμα του κ. Τάσου Τσαππαρέλλα της εφημερίδας ΧΑΡΑΥΓΗΣ στο οποίο σημειώνονται δικές μου αναφορές που ανήκουν στον γνωστό Έλληνα Δημοσιογράφου κ. Γιάννη Πρετεντέρη και τα οποία έχουν δημοσιευτεί κατά καιρούς από «Το Βήμα» των Αθηνών. Στο εν λόγω δημοσίευμα επίσης γίνεται αναφορά ότι τα εν λόγω άρθρα του συναδέλφου κ. Γιάννη Πρετεντέρη έχουν «σερβιριστεί στους Κύπριους αναγνώστες ως δικά μου».
 
 
2.Αποτελεί γεγονός ότι σε πολλές δημοσιεύσεις μου σε blog το οποίο χειρίζομαι προσωπικά έχω προβεί σε αναδημοσίευση άρθρων του κ.Πρετεντέρη τα οποία έχω προσαρμόσει στα Κυπριακά δεδομένα χωρίς να έχω αποκαλύψει το συγγραφέα/ δημιουργό και ιδιοκτήτη τους γεγονός το οποίο παραβιάζει τον Κώδικα Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας και συγκεκριμένα του άρθρου 7.
 
 
3.Για την ενέργεια μου αυτή θέλω ειλικρινώς να σας διαβεβαιώσω ότι αποτελεί σοβαρό λάθος εκ μέρους μου το οποίο αναγνωρίζω και για το οποίο εκφράζω την απολογία μου.
 
 
4. Θέλω να σας ενημερώσω ότι για το γεγονός αυτό έχω προσωπικά επικοινωνήσει μαζί με τον δημιουργό/συγγραφέα και ιδιοκτήτη τον οποίο έχω ενημερώσει για την ενέργεια μου και απολογηθεί. Αποδέχτηκε την απολογία μου και με διαβεβαίωσε ότι δεν θα προβεί σε όποιες άλλες ενέργειες.
 
 
5.Eπίσης στο συγκεκριμένο blog στο οποίο έχουν δημοσιευθεί τα άρθρα για τα οποία υποβάλλεται συγκεκριμένο παράπονο επιθυμώ να σας αναφέρω ότι έχω προβεί σε δημόσια συγνώμη και απολογία για το λάθος το οποίο έχω διαπράξει. Θέλω εδώ να διευκρινίσω ότι το συγκεκριμένο blog δεν έχει χρησιμοποιηθεί ως δημοσιογραφικό βήμα όπως κατά ανάλογο τρόπο χρησιμοποιούνται τα ΜΜΕ αλλά ως ένας χώρος παράθεσης κάποιων απόψεων που ανταλλάσσονται από τους χρήστες του blog μόνο και όχι από το ευρύ κοινό.
 
 
6. Ευσεβάστως υποβάλλω ότι υπηρετώ το χώρο των ΜΜΕ ως λειτουργός κα ως δημοσιογράφος για 13 τώρα χρόνια. Χωρίς, ασφαλώς, να αποτελεί δικαιολογία για το σφάλμα στο οποίο υπέπεσα και για το οποίο έχω ήδη απολογηθεί όπως ανέφερα, πιστεύω ότι η κρίση σας θα πρέπει να λάβει υπόψη της τον απόλυτο σεβασμό στη δεοντολογία όπως προκύπτει από όλα τα βήματα (τηλεόραση, ραδιόφωνο κι εφημερίδα) που εξασκώ το δημοσιογραφικό λειτούργημα.
 
 
7. Τέλος, θέλω να σας επαναλάβω την ειλικρινή απολογία μου και την μεταμέλεια μου για το ζήτημα που έχει εγερθεί και θέλω να σας δηλώσω ότι θα υπηρετήσω το λειτούργημα του Δημοσιογράφου με περισσότερη υπευθυνότητα και σεβασμό προς το κοινό και προς τους συναδέλφους μου.
 
 
 
 
 
Με εκτίμηση,
 
 
 
Χρύσανθος Τσουρούλλης
 
Δημοσιογράφος    

No comments:

Post a Comment